DNB: New York-kontoret er fortsatt viktig

DNV avviser at kontoret i New York er overflødig, og mener at kontoret fortsatt har en viktig rolle å spille i konsernet.
Foto: PR/DNB
Foto: PR/DNB

– Vi har nok jobbet mer i år enn tidligere i år. Selv om måten vi jobber på er annerledes. Vi kommuniserer med kundene våre digitalt, men de ansatte og kundene har tilpasset seg, samtidig som det er klart at det har vært utfordrende for oss alle, sier Mats Wermelin, leder av kontoret i New York, til E24.

DNB har vært i New York siden 1975, hvor de retter seg mest inn mot bransjene shipping, sjømat, helsevesen og fornybar energi. På spørmsål om kontoret i New York er overflødig svarer Wermelin kontant nei.

– Nei, absolutt ikke. Det digitale kan aldri erstatte den fysiske kontakten. Men det er ikke tvil om at måten man kommuniserer på har endret seg. Før corona tok man kanskje et fly for å delta på et møte i New York, og dro hjem dagen etter. Det tror jeg definitivt vi vil se mindre av, sier han til avisen.

FinansWatch har tidligere i år skrevet om DNB og utenlandskontorer, hvor banken blant annet har fastholdt at også London er et viktig finanssentrum å være synlig i.

– London har vært et viktig globalt finanssentrum også før Storbritannia ble med i datidens EF på 1970-tallet, og vil fortsette å spille en viktig rolle i det finansielle systemet også nå når Storbritannia får en annen tilknytning til EU, fortalte Terje Turnes, til leder av London-kontoret, i et intervju med FinansWatch.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også