FinansWatch

Bankundersøkelsen slår fast at kunderådgiverne har gjort en solid jobb med å bygge kunderelasjoner

Bankenes kunderådgivere på privatmarkedet bidrar til at kundene føler seg godt ivaretatt, det viser EPSI sine målinger gjennom flere år. Også i år får kunderådgiverne meget gode tilbakemeldinger. – Men andelen privatkunder som har kunderådgivere er lavere enn noen gang før, sier Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge, til FinansWatch.

Resultatene i undersøkelsen viser at det er langt flere menn enn kvinner som har kunderådgivere. | Foto: Colourbox (illustrasjonsbilde)

– Det at færre har tilgang på god kunderådgivning bidrar i sum til å trekke kundetilfredsheten i negativ retning, legger han til.

Bankundersøkelsen viser at bankene i for stor grad legger opp til at kundene selv må styre sin egen bankhverdag og ta nødvendige finansielle beslutninger.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch