Bankundersøkelsen viser at det er større avstand mellom kundene og banken

– En viktig årsak til dette er at mange banker i kjølvannet av pandemien har redusert antallet fysiske møter til et minimum, sier Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge, til FinansWatch. – Selv med rekordlav styringsrente som gjør det rekordbillig å låne penger, opplever kundene at de får mindre bank for pengene i år, legger han til.
– Selv med rekordlav styringsrente som gjør det rekordbillig å låne penger, opplever kundene at de får mindre bank for pengene i år, sier Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge. | Foto: Colourbox (illustrasjonsbilde)
– Selv med rekordlav styringsrente som gjør det rekordbillig å låne penger, opplever kundene at de får mindre bank for pengene i år, sier Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge. | Foto: Colourbox (illustrasjonsbilde)

I undersøkelsen kommer det frem at bankkundene opplever at det er vanskeligere å komme i kontakt med banken nå enn før, og at det er færre kunder som har egen kunderådgiver.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også