FinansWatch

Bankundersøkelsen viser at det er større avstand mellom kundene og banken

– En viktig årsak til dette er at mange banker i kjølvannet av pandemien har redusert antallet fysiske møter til et minimum, sier Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge, til FinansWatch. – Selv med rekordlav styringsrente som gjør det rekordbillig å låne penger, opplever kundene at de får mindre bank for pengene i år, legger han til.

– Selv med rekordlav styringsrente som gjør det rekordbillig å låne penger, opplever kundene at de får mindre bank for pengene i år, sier Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge. | Foto: Colourbox (illustrasjonsbilde)

I undersøkelsen kommer det frem at bankkundene opplever at det er vanskeligere å komme i kontakt med banken nå enn før, og at det er færre kunder som har egen kunderådgiver.

– Kundene er ikke spesielt imponert over bankenes proaktivitet. Kundene vurderer svartiden på deres henvendelser som vesentlig dårligere i år sammenlignet med i fjor, sier Høst og fortsetter:

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch