FinansWatch

DNB: – Spare og mobilbank utgjør to viktige plattformer for oss

Spare-appen har vokst seg til en viktig salgskanal og er en populær tjeneste blant kundene med 200.000 aktive brukere. – Det har vært en viktig plattform for måten vi kan tilby sparing og investering til kundene våre. Stadig flere kunder blir selvbetjente og ønsker å løse det de skal på mobilen, sier Håkon Hansen.

Håkon Hanser sier at mobile løsninger er viktig for både banken og kundene. Nå har banken mål om at appen skal åpnes for alle, uavhengig av om de er kunder i DNB eller ikke. | Foto: Stig B. Fiksdal/DNB

– Fra lansering i 2017 har Spare utviklet seg enormt – både når det gjelder funksjonalitet og brukergrensesnitt. Det har vært en kontinuerlig utvikling og vi er langt fra ferdig. Den har gått fra spareapp til en mer kompleks spare- og investeringsplattform som dekker alt fra pensjonen din, kontosparing,  aksje- og fondshandel, sier Håkon Hansen, sjef for Wealth Management i DNB til FinansWatch.

Banken ser en trend blant kundene at en stadig større del tar kontroll over sparingen via digitale selvbetjeningsløsninger. Spare har derfor vært en viktig plattform for måten DNB kan tilby sparing og investering til kundene.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch