Bankkunden gikk to mil for å komme til banken, men måtte pent vente mens banksjefen både spiste middag og tok seg en lur

For 180 år siden sørget bidrag fra frivillige for at Melhus Sparebank ble en realitet. Dagens assisterende banksjef Turid V. Riset kan fortelle at tankesettet rundt makt og service heldigvis har endret seg siden bankens barndom.
Melhusbanken. | Foto: Melhus Sparebank
Melhusbanken. | Foto: Melhus Sparebank

– Det var en kunde som hadde et ærend i banken. Banken var da lokalisert på Søberg og kunden måtte gå to mil fra Hølonda for å komme frem til banken. Da han kom frem satt banksjefen og spiste middag, så kunden måtte pent vente, sier Riset og fortsetter:

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også