FinansWatch

Bankkunden gikk to mil for å komme til banken, men måtte pent vente mens banksjefen både spiste middag og tok seg en lur

For 180 år siden sørget bidrag fra frivillige for at Melhus Sparebank ble en realitet. Dagens assisterende banksjef Turid V. Riset kan fortelle at tankesettet rundt makt og service heldigvis har endret seg siden bankens barndom.

Melhusbanken. | Foto: Melhus Sparebank

– Det var en kunde som hadde et ærend i banken. Banken var da lokalisert på Søberg og kunden måtte gå to mil fra Hølonda for å komme frem til banken. Da han kom frem satt banksjefen og spiste middag, så kunden måtte pent vente, sier Riset og fortsetter:

– Etter middagen la banksjefen seg ned på brisken for å sove en dupp. Kunden ventet tålmodig, uten å si noe, til banksjefen plutselig satte seg opp og spurte med den største selvfølgelighet «og hva kan jeg hjelpe deg med?».

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Danske Bank anket bedrageri-dom

Danske Bank i Norge ble i februar idømt å betale over 30 millioner kroner til et energiselskap etter at selskapet ble utsatt for direktørsvindel.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch