FinansWatch

BN Bank: – Gjeldsombudet skal bistå kunder der banken har gjort feil og gi råd som strider mot bankens interesse

Ifølge BN Bank er de den første banken i Norge som etablerte et uavhengig gjeldsombud. Direktør for privatmarkedet Endre Jo Reite forteller at banken ikke tjener penger på ordningen. – Men vi ser at alt for få kunder tar kontakt med oss når de får betalingsproblemer, sier han til FinansWatch.

Endre Jo Reite, direktør for privatmarkedet i BN Bank. | Foto: Geir Mogen/BN Bank

– Dersom en kunde møter økonomiske utfordringer jobber vi for å finne løsninger sammen med kunden. Som et ledd i dette har banken som første bank i Norge etablert et uavhengig gjeldsombud for privatkunder, sier Herborg Aanestad, direktør for risikostyring og compliance i BN Bank.

– Hvordan vet banken at dere var først med å etablere en gjeldsombudsordning?

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Instabank: – Vi er overrasket

Instabank håper fremdeles at Lunar skal klare å kjøpe dem, selv om Lunar har fått utfordringer med å skaffe nødvendig kapital.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch