BN Bank: – Gjeldsombudet skal bistå kunder der banken har gjort feil og gi råd som strider mot bankens interesse
Ifølge BN Bank er de den første banken i Norge som etablerte et uavhengig gjeldsombud. Direktør for privatmarkedet Endre Jo Reite forteller at banken ikke tjener penger på ordningen. – Men vi ser at alt for få kunder tar kontakt med oss når de får betalingsproblemer, sier han til FinansWatch.
![Endre Jo Reite, direktør for privatmarkedet i BN Bank. | Foto: Geir Mogen/BN Bank](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12295086.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Endre%2520Jo%2520Reite%2520Foto%2520Geir%2520Mogen%2520BN%2520Bank.jpg)
– Dersom en kunde møter økonomiske utfordringer jobber vi for å finne løsninger sammen med kunden. Som et ledd i dette har banken som første bank i Norge etablert et uavhengig gjeldsombud for privatkunder, sier Herborg Aanestad, direktør for risikostyring og compliance i BN Bank.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.