BN Bank: – Gjeldsombudet skal bistå kunder der banken har gjort feil og gi råd som strider mot bankens interesse

Ifølge BN Bank er de den første banken i Norge som etablerte et uavhengig gjeldsombud. Direktør for privatmarkedet Endre Jo Reite forteller at banken ikke tjener penger på ordningen. – Men vi ser at alt for få kunder tar kontakt med oss når de får betalingsproblemer, sier han til FinansWatch.
Endre Jo Reite, direktør for privatmarkedet i BN Bank. | Foto: Geir Mogen/BN Bank
Endre Jo Reite, direktør for privatmarkedet i BN Bank. | Foto: Geir Mogen/BN Bank

– Dersom en kunde møter økonomiske utfordringer jobber vi for å finne løsninger sammen med kunden. Som et ledd i dette har banken som første bank i Norge etablert et uavhengig gjeldsombud for privatkunder, sier Herborg Aanestad, direktør for risikostyring og compliance i BN Bank.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også