FinansWatch

Kjerstin Braathen: – Vi har vært i kontakt med flere kunder enn noen gang

DNB opplevde en tidobling i antallet kundehenvendelser i tiden etter at Norge stengte i mars. Konsernsjef Kjerstin Braathen er glad for å ha en større verktøykasse enn andre lands banker, når samfunnet skal tilbake til normalen.

– Vi opplever at vi har funnet en normal drift igjen og med høy aktivitet fra kundene, sier Kjerstin Braathen til FinansWatch. | Foto: Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix

– Vi har vært gjennom akuttfasen, og står nå helt i starten av neste fase som kanskje er enda viktigere. I åpningsfasen jobbes det med å stimulere til aktivitet, og sikre at vi får i gang hjulene på en ordentlig måte. Det er min opplevelse at vi nå er godt i gang med denne viktige fasen, sier Kjerstin Braathen, konsernsjef i DNB.

Da koronapandemien traff landet opplevde DNB en voldsom økning fra kunder som hadde behov for avdragsfrihet og mange som var permitterte. Plutselig måtte banken håndtere en tidobling i søknader, fra 400 i uken til 4000 om dagen.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Kraftig økning i kortbruk

Ikke engang i den travleste sommerperioden i 2019 har DNB sett tilsvarende kortbruk som de ser nå, melder banken.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch