Koronakrisen reiser spørsmål om bankenes fysiske filialer
Nedstengingen av Danmark har ført til en test danske banker aldri har turt å gjennomføre – å begrense den fysiske kundekontakten. Det kan føre til at digitaliseringen skyter fart og store besparelser for bankene.
![Arkivbilde. DNBs filial i Grensen i Oslo. | Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12120250.ece/ALTERNATES/schema-16_9/NTB_GT9m5KWcXPk.jpg)
Bankforsker Lars Krull ved Aalborg Universitet mener at krisen satt skikkelig fart på innføringen av digitale løsninger og selvbetjening - noe som bankene har holdt igjen på av frykt for å skremme bort kundene.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:
Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal
Start abonnementet ditt herFå ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger
Start en gratis prøveperiode for bedriften i dagRelaterte artikler
Helgeland Sparebank overtar SpareBank 1-filial
For abonnenter
Sparerobot innfører korona-funksjoner
For abonnenter