Ørskog Sparebank retter fokuset mot Olga-svindel

Banksjef i Ørskog Sparebank kaller det «blodig urettferdig» at bankene skal måtte stå ansvarlig om kundene går imot signert avtale. Nå skal banken gjøre en jobb så Ørskog Sparebank slipper å miste kapital.
Banksjef Eirik Kavli i Ørskog Sparebank. | Foto: Ørskog Sparebank
Banksjef Eirik Kavli i Ørskog Sparebank. | Foto: Ørskog Sparebank

I oktober skal Ørskog Sparebank ha fokus på å skape kunnskap og oppmerksomhet rundt såkalt Olga-svindel. Det skjer ikke lenge etter at Høyesterett felte Sparebank 1 Østlandet i en sak der banken møtte en kunde som hadde blitt svindlet. Saken endte med at Sparebank 1 Østlandet måtte betale hele beløpet kvinnen var blitt svindlet for, utenom en egenkapital på 12.000 kroner.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også