FinansWatch

Nordea beklager epost om å utelukke ordet «krig»

Onsdag skrev danske Børsen at Nordeas eksperter har fått beskjed om å ikke bruke ordet «krig» om krigen i Ukraina. Nå beklager Nordea, og sier dette var en «menneskelig feil».

Ulrika Romantschuk, som leder Group Brand, Communication and Marketing i Nordea, beklager uforbeholdent. | Foto: Nordea

Det er den danske avisen Børsen som onsdag omtalte en intern Nordea-epost, der en slik beskjed gikk ut.

Nordeas ledelse henviser i den oprinnelige eposten til et ønske om å utelate ordet krig av hensyn til ansatte og kunder, og at man ikke skal benytte russiske eller ukrainske flagg i sin visuelle kommuniksjon.

– Nordea har ingen regler for hvilke ord talspersoner kan bruke om invasjonen av Ukraina, opplyser kommunikasjonsdirektør i Nordea, Christian Steffensen, til FinansWatch, og sier eposten var en menneskelig feil. Og den uttrykker ikke Nordeas syn, sier Steffensen, som viser til uttalelser fra Ulrika Romantschuk, som leder Group Brand, Communication and Marketing:

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch