FinansWatch

Storbank droppet KPI-målinger – den norske avdelingen avventer

Danske Bank har i Danmark eksperimentert med å droppe KPI-måling av ansatte. I Norge avventer man konklusjonen.

HR-sjef Anine Nicolaisen i Danske bank Norge har tro på å skape utviklingsrom for å skape jobbtrivsel. | Foto: Danske bank Norge

I Danske Bank i Danmark har de ansatte i avdelingen for inngående henvendelser droppet KPI-ene og heller fokusert på trivsel og samhandling. Det samme har de testet hos Nets.

Kundeserviceavdelingen hos Nets hadde hele 11 KPI-er som ble satt på pause i en seks ukers periode. Der var erfaringen at produktiviteten var den samme, men at ansattetilfredsheten bedret seg markant. Avdelingslederen sier hun gjerne skulle fortsatt forsøket over en lengre periode, og at de vil vurdere om det kan kuttes i antallet produktivitetsmålinger.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch