FinansWatch

Storebrand: Utfordrende å kommunisere «grønt» til privatkunder

Å kommunisere bærekraftige investeringer til privatkundene er krevende, også fordi kommunikasjonen ikke kan være for generell slik at man blir beskyldt for grønnvasking, mener Karin Greve-Isdahl i Storebrand.

– Vi må også passe på å ikke gjøre kommunikasjonen vår for generell, da kan veien til å ikke møte lovkrav og bli beskyldt for grønnvasking være kort, sier Storebrands Karin Greve-Isdahl. | Foto: Lise Eide Risanger/Storebrand

Som FinansWatch skriver viser en undersøkelse at nordmenn rangerer grønne investeringer langt ned på listen over det de oppgir å være viktige grønne tiltak. Selskapet bak undersøkelsen, PA Consulting, mener dette viser at finansbransjen bommer på grønn kommunikasjon.

Karin Greve-Isdahl, konserndirektør kommunikasjon, bærekraft og næringspolitikk i Storebrand, medgir at denne kommunikasjonen er krevende:

Les hele artikkelen

Få 21 dagers fri tilgang.
Ingen kredittkort nødvendig.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger