Storebrand: Utfordrende å kommunisere «grønt» til privatkunder

Å kommunisere bærekraftige investeringer til privatkundene er krevende, også fordi kommunikasjonen ikke kan være for generell slik at man blir beskyldt for grønnvasking, mener Karin Greve-Isdahl i Storebrand.
– Vi må også passe på å ikke gjøre kommunikasjonen vår for generell, da kan veien til å ikke møte lovkrav og bli beskyldt for grønnvasking være kort, sier Storebrands Karin Greve-Isdahl. | Foto: Lise Eide Risanger/Storebrand
– Vi må også passe på å ikke gjøre kommunikasjonen vår for generell, da kan veien til å ikke møte lovkrav og bli beskyldt for grønnvasking være kort, sier Storebrands Karin Greve-Isdahl. | Foto: Lise Eide Risanger/Storebrand

Som FinansWatch skriver viser en undersøkelse at nordmenn rangerer grønne investeringer langt ned på listen over det de oppgir å være viktige grønne tiltak. Selskapet bak undersøkelsen, PA Consulting, mener dette viser at finansbransjen bommer på grønn kommunikasjon.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også