FinansWatch

Storebrand: Utfordrende å kommunisere «grønt» til privatkunder

Å kommunisere bærekraftige investeringer til privatkundene er krevende, også fordi kommunikasjonen ikke kan være for generell slik at man blir beskyldt for grønnvasking, mener Karin Greve-Isdahl i Storebrand.

– Vi må også passe på å ikke gjøre kommunikasjonen vår for generell, da kan veien til å ikke møte lovkrav og bli beskyldt for grønnvasking være kort, sier Storebrands Karin Greve-Isdahl. | Foto: Lise Eide Risanger/Storebrand

Som FinansWatch skriver viser en undersøkelse at nordmenn rangerer grønne investeringer langt ned på listen over det de oppgir å være viktige grønne tiltak. Selskapet bak undersøkelsen, PA Consulting, mener dette viser at finansbransjen bommer på grønn kommunikasjon.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Skal rekruttere unge talenter til finansbransjen

– Vi ønsker å være den naturlige samarbeidspartneren når selskaper i finanssektoren skal se etter sitt neste talent. Det er attraktivt med et selskap som spesialiserer seg på «talent search» innenfor finanssektoren, ikke bare «den eldre garde», sier fersk leder Fanny Harg i Finanstalenter AS.

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch