Storebrand: Utfordrende å kommunisere «grønt» til privatkunder
Å kommunisere bærekraftige investeringer til privatkundene er krevende, også fordi kommunikasjonen ikke kan være for generell slik at man blir beskyldt for grønnvasking, mener Karin Greve-Isdahl i Storebrand.
![– Vi må også passe på å ikke gjøre kommunikasjonen vår for generell, da kan veien til å ikke møte lovkrav og bli beskyldt for grønnvasking være kort, sier Storebrands Karin Greve-Isdahl. | Foto: Lise Eide Risanger/Storebrand](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13495960.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Karin%2520Greve-Isdahl.jpg)
Som FinansWatch skriver viser en undersøkelse at nordmenn rangerer grønne investeringer langt ned på listen over det de oppgir å være viktige grønne tiltak. Selskapet bak undersøkelsen, PA Consulting, mener dette viser at finansbransjen bommer på grønn kommunikasjon.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.