FinansWatch

Storebrand ønsker å kutte klimautslipp gjennom ny innkjøpsstrategi: – Vi gjør innkjøp for 2,6 milliarder kroner hvert år

PwC Klimaindeks: I en ny klimaindeks som ble publisert av PwC, ender Storebrand i beste klasse. Det er konserndirektør for kommunikasjon, bærekraft og næringspolitikk i Storebrand, Karin Greve-Isdahl, godt fornøyd med.

Konserndirektør for kommunikasjon, bærekraft og næringspolitikk i Storebrand, Karin Greve-Isdahl. | Foto: Storebrand / PR

– Som i resten av vår sektor er de aller største utslippene våre indirekte, gjennom innkjøp og selskapene vi er investert i. Vårt største bidrag er gjennom investeringene våre, hvor vi har mest makt til å påvirke indirekte utslipp. Dette gjør vi ved å jobbe med aktivt eierskap, prioritere løsningsselskapene som bidrar til at vi når bærekraftsmålene, og ved å ekskludere selskaper eller sektorer som ikke omstiller seg, påpeker konserndirektør for kommunikasjon, bærekraft og næringspolitikk i Storebrand, Karin Greve-Isdahl til FinansWatch.

Selskapet hennes er det eneste finansselskapet som havnet på toppen av klimaindeksen som PwC nylig publiserte. Ifølge PwC, har Storebrand åpen rapportering om sine klimagassutslipp i minst tre år bakover i tid. Storebrands klimaregnskap oppfylte også det PwC mener er vesentlige kilder til indirekte utslipp. Storebrand viste også at de kutter klimagasser i takt med krav og forventninger fra Parisavtalen de siste tre årene.

Les hele artikkelen

Få 21 dagers fri tilgang.
Ingen kredittkort nødvendig.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Trial banner

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger