Viderefører hybridløsning for DNB-ansatte

Ansatte i DNB får jobbe hjemmefra to-tre dager i uken.
Ifølge forbrukerteknolog Yngvar Jørg Ugland i DNB viser undersøkelser banken har gjennomført at de ansatte er positive til å videreføre en fleksibel arbeidshverdag. | Foto: Stig B. Fiksdal
Ifølge forbrukerteknolog Yngvar Jørg Ugland i DNB viser undersøkelser banken har gjennomført at de ansatte er positive til å videreføre en fleksibel arbeidshverdag. | Foto: Stig B. Fiksdal

– De ansatte er positive til å videreføre en fleksibel arbeidshverdag, sier forbrukerteknolog Yngvar Jørg Ugland i DNB til kode24.

I banken betyr en fleksibel og hybrid arbeidsdag at ansatte kan jobbe hjemmefra to-tre dager i uken om de ønsker det. Ifølge Ugland er tilbudet om å jobbe utenfor kontoret frivillig siden noen ansatte ønsker å kun jobbe fra kontoret og enkelte arbeidsoppgaver må løses på kontoret.

– Vi tror imidlertid dette er et tilbud mange ansatte kommer til å benytte seg av og sette pris på. Samtidig er vi opptatt av at jobben også skal være en fysisk møteplass, både av sosiale grunner og fordi enkelte oppgaver eller prosjekter løses best i fysiske team, sier Ugland til avisen.

Finansforbundet: Produktiviteten har økt på hjemmekontor

Storebrand innførte kontortrening

Kaffemaskiner på hjemmekontoret gir utslag i forsikringsselskapenes skadestatistikk

Vil øke trivselen på hjemmekontor: Nordea-ansatte måtte gå tur med tilfeldige kollegaer 

Tryg vil balansere ønsket om attraktivitet og slagkraft

Finansnæringen hardest rammet av data-angrep under pandemien 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå


Les også