FinansWatch

Forbrukertilsynet: Svært problematisk å markedsføre fond med påstanden «bærekraftig»

– Vi ser at enkelte fond i dag blir markedsført med påstander om «bærekraftig» fond – dette er i utgangspunktet svært problematisk sett opp mot gjeldende regelverk, sier Tonje H. Drevland, seksjonssjef ved tilsynsavdelingen i Forbrukertilsynet.

I praksis er det nærmest umulig å dokumentere at et produkt ikke har negativ påvirkning på miljø eller sosiale forhold. Derfor vil det stort sett være ulovlig å markedsføre et fond som «bærekraftig» etter dagens regler, sier Forbrukertilsynets Tonje H. Drevland. | Foto: Forbrukertilsynet

FinansWatch har spurt Forbrukertilsynet hvordan de stiller seg til bruken av SFDR-merking i markedsføring.

– Problematisk

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch