
Etter et digitalt tilsyn hos Odin Forvaltning fant Finanstilsynet et par ting å sette fingeren på. Den de vurderer som mest bemerkelsesverdig er de interne rutinene for prissetting hos Odin.
«Det er Finanstilsynets vurdering at foretaket ikke har hatt en tilstrekkelig gjennomarbeidet, detaljert og dokumentert prisfastsettelsesprosess som kan bidra til å sikre at fond og andelseiere ikke påføres unødige kostnader», skriver tilsynet i sin rapport.
Det er en plikt i reguleringen at kapitalforvalterne til enhver tid har oppdatert prissettingsrutine som sikrer kundene mot unødige kostnader.
Prisingsrutinene skal dessuten dokumenteres slik at de enkelt kan holdes tilsyn med.
Norske banker vil ha bedre dialog med Økokrim og ønsker å få innblikk i hva arbeidet deres fører til
ASbank: – Gransking klar innen slutten av mars
Ny svindelmetode: Tappet over 600.000 kroner fra Sparebanken Sør-kunder