FinansWatch

Forbrukertilsynet følger ikke med på hva finfluensere gjør i sosiale medier

Banker, Finans Norge og politikere er bekymret for den økende trenden av influensere som gir investeringsråd i sosiale medier, så kalte finfluensere. Forbrukertilsynet har ikke foretatt kontrollaksjoner blant finfluensere eller vurdert om de bryter markedsføringsloven.

Avdelingsdirektør i tilsynsavdelingen i Forbrukertilsynet, Bente Øverli.

– Vi har ikke behandlet saker på finfluensere som gir råd om investeringer og har heller ikke mottatt mange henvendelser om dette, sier avdelingsdirektør i tilsynsavdelingen i Forbrukertilsynet, Bente Øverli, til FinansWatch.

– Vi har konsentrert tilsynet på influensere som sprer markedsføring til mindreårige der markedsføringen ikke er tilstrekkelig godt merket eller der barn og unge utsettes for urimelig kroppspress i strid med loven, legger hun til.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Gjensidige med eierskifteforsikring på bil

Forsikringsselskapet følger etter eierskifteforsikring på bolig, og tilbyr nå en pilot til utvalgte bilforhandlere som skal sikre handelen fra forhandler til privatpersoner.

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch