FinansWatch

Forbrukertilsynet følger ikke med på hva finfluensere gjør i sosiale medier

Banker, Finans Norge og politikere er bekymret for den økende trenden av influensere som gir investeringsråd i sosiale medier, så kalte finfluensere. Forbrukertilsynet har ikke foretatt kontrollaksjoner blant finfluensere eller vurdert om de bryter markedsføringsloven.

Avdelingsdirektør i tilsynsavdelingen i Forbrukertilsynet, Bente Øverli.

– Vi har ikke behandlet saker på finfluensere som gir råd om investeringer og har heller ikke mottatt mange henvendelser om dette, sier avdelingsdirektør i tilsynsavdelingen i Forbrukertilsynet, Bente Øverli, til FinansWatch.

– Vi har konsentrert tilsynet på influensere som sprer markedsføring til mindreårige der markedsføringen ikke er tilstrekkelig godt merket eller der barn og unge utsettes for urimelig kroppspress i strid med loven, legger hun til.

Les hele artikkelen

Få 21 dagers fri tilgang.
Ingen kredittkort nødvendig.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Trial banner

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger