Nordea må gi ansatte kompetanseløft på bærekraft, anbefaler konkurrentene å følge etter

– Bærekraft er forvirrende for forbrukerne. Det er finansbransjens ansvar å sørge for transparens i bærekraftige investeringer. Derfor måtte vi få opp kompetansenivået hos våre rådgivere, sier Randi Marjamaa, leder for personmarkedet i Nordea Norge, til FinansWatch.
– Når du får spørsmål fra kundene som du kan gi kompetent informasjon på, så styrker det helt klart tilfredsheten til de ansatte, sier Randi Marjamaa, leder for personmarkedet i Nordea Norge. | Foto: Nordea
– Når du får spørsmål fra kundene som du kan gi kompetent informasjon på, så styrker det helt klart tilfredsheten til de ansatte, sier Randi Marjamaa, leder for personmarkedet i Nordea Norge. | Foto: Nordea

Nordea har testet ut kompetanseløft på bærekraft. Marjamaa understreker at for gruppen med ansatte som har gått gjennom kompetanseløftet ser Nordea at kundene får svar på sine spørsmål og velger bærekraftige fond i 87 prosent av tilfellene, mot 37 prosent hos dem som ikke har fått opplæring.          

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
!
!
Skal inneholde minst 6 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

!
Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også