FinansWatch

Nordea må gi ansatte kompetanseløft på bærekraft, anbefaler konkurrentene å følge etter

– Bærekraft er forvirrende for forbrukerne. Det er finansbransjens ansvar å sørge for transparens i bærekraftige investeringer. Derfor måtte vi få opp kompetansenivået hos våre rådgivere, sier Randi Marjamaa, leder for personmarkedet i Nordea Norge, til FinansWatch.

– Når du får spørsmål fra kundene som du kan gi kompetent informasjon på, så styrker det helt klart tilfredsheten til de ansatte, sier Randi Marjamaa, leder for personmarkedet i Nordea Norge. | Foto: Nordea

Nordea har testet ut kompetanseløft på bærekraft. Marjamaa understreker at for gruppen med ansatte som har gått gjennom kompetanseløftet ser Nordea at kundene får svar på sine spørsmål og velger bærekraftige fond i 87 prosent av tilfellene, mot 37 prosent hos dem som ikke har fått opplæring.          

– Det var virkelig på tide med et kompetanseløft. Vi klarer nå å gi bedre informasjon. Kompetanse rundt bærekraft er helt nødvendig for å tilby dette som relevant produkt til kunder, sier Marjamaa.

Les hele artikkelen

Få 21 dagers fri tilgang.
Ingen kredittkort nødvendig.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger