FinansWatch

Gjensidiges bergingsbiler får ny drakt

Etter at Gjensidige kjøpte opp veihjelpsvirksomheten til Falck i Norge oppstod et behov for ny identitet for bergingsbilene.

Slik blir de nye tungbergerne til Redgo seende ut. | Foto: Gjenisidige/Redgo

Gjensidiges kjøp av veihjelpsvirksomheten til Falck ble fullført i mars i år. Siden da har de sett etter en løsning for å erstatte det kjente Falck-varemerket på bergingsbilene til en egen identitet.

Veihjelpstjenesten får nå navnet Redgo, og bilene får ny visuell identitet.

-Redgo betyr ikke noe i seg selv, og sånn sett kan du sammenligne det med Netflix, som er et sammensatt ord som gir assosiasjoner til det virksomheten driver med. Redgo er et merkenavn som peker mot den godt kjente rødfargen på bergingsbilene, og til mobilitet, det å holde ting i bevegelse. I tillegg fungerer det på mange språk, sier Per Christian Werenskiold, som jobber med merkevare i Gjensidige i en pressemelding.

Redgo-varemerket vil bli brukt til bilberging i Norge, Sverige, Finland, Estland og Litauen. Språkmessig var det derfor nødvendig å finne et navn som fungerer på alle de ulike språkene.

I Norge skal 600 biler og 120 stasjoner omprofileres til Redgo. I tillegg skal de lages nye uniformer til alle samarbeidspartnere.

– Det er et ganske stort prosjekt, og det blir ikke helt gratis, men vi opplever at det er mye energi i selskapet nå. Vi har fått inn en eier som virkelig vil satse på oss, og det skaper god stemning, sier Tommy Uttakleiv, leder for Redgo i Norge. .

Gjensidige vil utfordre på dyreforsikring – inngår partnerskap med Askeladden-selskap

Nytt verktøy skal bidra til økt digital sikkerhet

Söderberg gjør strategiske grep i maritim forsikring

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch