FinansWatch

Gjensidige ser ny inntektskilde i befaringseksperter

Med en ny tjeneste tilbyr Gjensidige en sjekk av nye boliger ved overtakelse. Slik kan kundene slippe å betale dyrt for feil og mangler, men forsikringsselskapet håper også på flere og mer fornøyde kunder, samt en ny inntektsstrøm.

Christian H. Haraldsen i Gjensidige sier den nye tjenesten er blitt positivt mottatt. | Foto: Magnus Eidem, Gjensidige (innfelt)

Gjensidiges fornøydhetsgaranti går ut på at en av Gjensidiges befaringseksperter, sertifiserte takstmenn, går gjennom det nye huset eller den nye leiligheten. De fleste boligkjøpere har ikke kompetansen som kreves for å finne feil og mangler – i alle fall ikke de skjulte. Dermed kan eventuelle tvister tas opp med utbygger med en gang, noe som minsker risikoen for trøblete diskusjoner senere.

Kunden betaler Gjensidige fra 7490 for en 1–2 roms leilighet og fra 14.990 for et rekkehus eller enebolig. Men hvis feilene som avdekkes ikke overstiger prisen for å ha med en befaringsekspert, betaler kunden ingenting for tjenesten.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch