FinansWatch

Storebrand inngår alarm-avtale med Homely

Homelys alarmsystemer skal tilbys til Storebrands 150.000 forsikringskunder for en langt lavere pris enn dagens aktører tilbyr.

Storebrands hovedkontor på Lysaker. Foto: Storebrand. | Foto: Storebrand

Boligalarmselskapet Homely, grunnlagt av seriegründer og telekom-profil Nadir Nalbant, har inngått en partneravtale med Storebrand om å selge sine alarmprodukter til Storebrands forsikringskunder, skriver Finansavisen.

– Vi skal tilby en fullverdig boligalarm som er er tilkoblet en FG-godkjent alarmstasjon til en mye lavere pris enn Sector Alarm og Verisure. Anerkjennelsen fra en forsikringsaktør som Storebrand er viktig for en utfordrer som oss. Uten troverdige partnere får man ikke solgt inn alarmløsningene til markedet, sier Nalbant til Finansavisen.

Rundt 20 prosent av norske husstander har i dag boligalarm og Nalbant mener dette henger sammen med prisingen av slike systemer.

– Vi tror det skyldes at boligalarm har vært for dyrt. Derfor tror vi tror andelen husstander som har boligalarm kan doble seg i løpet av noen år, og sammen med Storebrand skal vi ta en stor andel av denne økningen, sier Nalbant til Finansavisen.

Homely baserer seg på sin egen teknologiplattform og selger såkalte smarthjem-alarmer. De har kuttet et par ledd i verdikjeden og kan derfor, etter eget utsagn, selge systemene billigere enn konkurrentene. Ifølge Nalbant skal rabatten man får på forsikringspremien alene kompensere for investeringen i alarmen.

Homely regner med å kunne bli lønnsomme i løpet av tre år med hjelp fra avtalen med Storebrand. Tilgangen til deres 150.000 kunder vil unektelig hjelpe på deres omdømme som ny aktør, forteller gründeren.

På sikt skal Homely videreutvikle sin teknologiplattform til å inkludere flere smarthus-tjenester for sikkerhet og trygghet, som fjernstenging av vann ved lekkasje.

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger