FinansWatch

Klarna åpner for at kunder kan legge til medlemskort i appen deres

Ifølge en undersøkelse Klarna har gjennomført, så har en av fire nordmenn takket nei til lojalitets- og medlemskort fordi de ikke ønsker å ha flere kort. Nå lanserer Klarna en løsning som skal gjøre det lettere.

Slik ser den nye løsningen ut.

Klarna lanserer nå en løsning hvor kundene kan lagre lojalitets- og medlemskort i appen deres. Nå kan kundene deres samle poeng og andre fordeler når de er i fysisk butikk, uten å være avhengig av å ha med seg plastkortene, det skriver Klarna i en pressemelding.

– Vi skal gi kundene den aller beste shoppingopplevelsen, både på nett og i fysisk butikk. Med den nye løsningen, hvor kundene kan samle lojalitets- og medlemskort i appen vår, tar vi handelen i fysisk butikk til et nytt nivå, mener produktdirektør i Klarna, David Fock, i pressemeldingen.

På oppdrag fra Klarna gjennomførte Dynata en undersøkelse om lojalitetskort. 20.413 personer fra 19 land responderte. Norge var ett av landene og det var minst 1000 respondenter fra hvert land.

Ifølge undersøkelsen er bruken av lojalitetskort populært, også i Norge. I snitt oppgir hver nordmann at de har fire lojalitetskort, 22 prosent har mer enn seks kort. Nesten 64 prosent oppgir at de bruker lojalitetskort ukentlig eller oftere. Samtidig oppgir 53 prosent at de ikke alltid har med seg alle kortene sine.

En av fire nordmenn oppgir også at de har sagt nei til å delta i et lojalitetsprogram, fordi de ikke ønsket å ha med seg nok et kort.

Den nye løsningen for lojalitetskort kommer som et resultat av selskapets oppkjøp av mobil lommebok-leverandøren Stocard. Løsningen støtter mer enn 8000 ulike lojalitetsprogrammer over hele verden. Ifølge Klarna er en rekke av de mest populære norske medlemskortene i appen. Hvis lojalitetsprogrammet ikke er støttet ennå, kan kundene selv legge til «Annet kort», manuelt.

Ifølge undersøkelsen Klarna fikk gjennomført oppgir 71 prosent av nordmenn over 58 år at de har flere lojalitetskort. Minst er utbredelsen av flere lojalitetskort blant dem under 25 år med 49 prosent. Det er noen flere menn enn kvinner som har flere enn ett lojalitetskort.

Ny finansdirektør i Sparebank 1 Helgeland

Direktør for teknologiutvikling: – Bekymret for at bransjen er «innoverlent»

Forlenger frist for å rapportere om russiske og belarusiske innskudd

Mer fra FinansWatch

Sparebanken Vest vil vekse i bedriftsmarknaden

Banken meiner Vestlandet vil bli vinnaren i framtidas lågutsleppssamfunn og ser eit stort vekstpotensiale innafor viktige næringar som sjømat, fornybar, maritim, samt prosessindustrien.

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch