Danske Bank har mindre markedsandel i Sverige enn i Norge – likevel velger banken å bli hos söta bror
Ifølge analytiker Asbjørn Mørk i Danske Bank må en bank som en tommelfingerregel ha en markedsandel på over 10 prosent for å kunne være lønnsom. Privatporteføljen som Danske Bank ønsker å selge i Norge utgjør rundt 6 prosent av det norske markedet. I Sverige har Danske Bank kun 3 prosent markedsandel i personmarkedet – likevel velger banken å bli der, det skriver FinansWatch.dk.
Les hele artikkelen
Få tilgang i 21 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:
- Adgang til alle låste artikler
- Motta våre daglige nyhetsbrev
- Full tilgang i vår app
Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal
Start abonnementet ditt herFå ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger
Start en gratis prøveperiode for bedriften i dagRelaterte artikler:
DNB har startet jakten på kundene fra Danske Bank
For abonnenter