Klarna lanserer influenser-plattform
Løsningen, som nå lanseres i 45 land, er bygd og utviklet på APPRL som Klarna kjøpte i 2021.
– Med denne plattformen får influenserne mer tid til å skape kvalitetsinnhold i stedet for å bruke tid på administrasjon. For butikkene blir det lettere å identifisere riktige influenserne, og hvilke kanaler som gir best resultater, sier grunnlegger av APPRL og Head of Social Shopping i Klarna, Martin Landen, i en pressemelding.
Per i dag utgjør influensermarketing-økonomien rundt 16 milliarder dollar globalt. Klarna åpner, med lanseringen av Creator Platform, opp en ny kanal for sine mer enn 450 000 globale butikkpartnere.
Butikkene kan søke blant mer enn 500 000 influensere globalt og følge deres prestasjoner i realtid.
– Realtidsinnsikten gjør det enkelt å finne ut hva følgerne liker, noe som hjelper meg med å lage bedre og mer relevant innhold, sier influenser og Fashion Director i Klarna, Emilia de Poret.
Klarna: Omsetningsrekord på Black Friday
Klarna åpner for at folk kan ta opp forbrukslån i kassen i fysiske butikker