FinansWatch

Nordea rigger seg for heldigitale banktjenester

I en hverdag der kundene stadig blir mer digitalisert ser Nordea og personmarkedsjef Randi Marjamaa at banken må kunne tilby både heldigitalbank og rådgivningstjenester.

Leder for personmarked Randi Marjamaa hos Nordea. | Foto: Nordea

For Nordea Norge ble 2021 er rekordår innen fondsparing Nordea Norge hadde en kapital under forvaltning på 217,8 milliarder kroner ved utgangen av året. I tillegg til sparetrenden hos det norske folk så Nordea at flere kunder ønsker seg digitale tjenester. Det gjør at Nordea ser at Gjensidige Bank-kjøpet kommer mer til sin rett fremover.

– Ja, takk, begge deler, sier kundene. De ønsker både digitale tjenester, men i enkelte situasjoner ønsker de seg rådgivning. Vi kjøpte Gjensidige Bank for noen år siden der tjenestene er heldigitale. Vi merker at det i markedet er enkelte kunder som ønsker seg dette, som hos Sbanken, Bulder og Himla, sier leder for personmarked Randi Marjamaa i Nordea til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Tryg inngår forlik i underslagssak

I en underslagssak har Sandberg revisjon, On time regnskap, regnskapskonsulent Johnsgaard og Gjensidige forsikring inngått forlik med Tryg forsikring før saken kom opp i Oslo tingrett.

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch