Tror pandemien har forandret kundene

Både DNB og Nordea har sett at kundene har blitt mer digitale. Det er også en forandring i hva pengene blir brukt på.
Kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB tror ikke kundene vil gå fra de digitale løsningene. | Foto: DNB
Kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB tror ikke kundene vil gå fra de digitale løsningene. | Foto: DNB

I et intervju hos Finansfokus forteller kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB om endringene banken har sett fra kundene under pandemien.

– Mange har tatt i bruk digitale løsninger for første gang, og vi tror at pandemien har bidratt til å gjøre flere kunder mer digitale. Erfaringen vår er at når kunder omfavner digitale banktjenester, så ønsker de ikke å gå tilbake til gamlemåten å gjøre ting på, sier Dalsbø.

Han tror også at kunder setter pris på tilbud der banken har både digitale løsninger og mennesker kunden kan prate med. DNB forteller om stor pågang, spesielt på bolig og hytte-markedet.

– Antall omsetninger er på rekordnivå. Det er også mange som har investert i bil, båt og for eksempel kostbart fritidsutstyr, sier Dalsbø.

Det samme har man sett i Nordea. Kommunikasjonsdirektør Christian Steffensen kan fortelle til Finansfokus at pandemien har endret på kundens ønsker, spesielt når det gjelder fritidseiendom.

– Pandemien har gjort at fokus hos kunder har endret seg, slik at vi ser flere som viser interesse for kjøp av fritidseiendom i Norge. Samtidig har vi sterk vekst i antall kunder som velger fondssparing, og mange ønsker råd og veiledning til å finne hva som er de beste løsningene for dem, forteller Steffensen.

Sparebank 1 Hallingdal Valdres åpner Oslo-kontor

Sparebanken Vest gir forskjellig rente til egne kunder og kunder i Bulder Bank

Kvinne tok opp lån i tre banker under ektemannens navn 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå


Les også