
Det betyr at Sparebank 1-alliansen avslutter et 10 år langt forhold med Kitchen som sitt reklamebyrå, skriver Kampanje.
«Gjør lite ut av seg»
– I oktober i fjor, like før Norge gikk i svart igjen, inviterte Sparebank 1 oss til byråpitsj. Etter å så vidt ha fått møtt dem fysisk, måtte vi gjennom flere runder på Teams før vi endelig kunne signere med det som viser seg å være en utrolig likanes gjeng, sier rådgiver i Morgenstern, Eirik Mikalsen til Kampanje.
Han fortsetter intervjuet med å si at han syns landets nest største bankaktør gjør litt lite ut av seg, og håper de kan være med på å endre det. I Sparebank 1 er de opptatt av å få vise frem at de skal være menneskelige, samtidig som de skal ha de beste digitale løsningene.
– Mange kunder etterspør fantastiske digitale løsninger fra banken sin, men vi ser også et annet bilde som stadig forsterker seg: Mennesker som snakker med mennesker går aldri av moten. Dette skal alltid gjenspeiles hos oss i Sparebank 1, sier leder for salg og relasjon Sondre Strøm Nordnes i Sparebank 1 til nettavisen.
Tapte kampen
Kitchen bekrefter overfor Kampanje at også de var med i konkurransen, og håper at de kan vinne tilbake Sparebank 1 en gang i fremtiden.
– Sparebank 1 har vært hos oss i ti år. Det har vært en veldig fin kunde med veldig fine folk, og jeg synes vi har skapt veldig fine ting sammen, som har gitt gode resultater. Så er det jo sånn som det er av og til, man har kunder til låns, og det må vi bare akseptere. Vi håper vi vinner dem tilbake ved en senere anledning, sier byråsjef Haakon Dahl i Kitchen.
SpareBank 1 mener det nye prosjektet er skreddersydd for finansnæringen
SpareBank 1 Finans Nord-Norge får 113 millioner i erstatning
Runa Kerr om Kvinner i Finans: – Vi må være tålmodige og vet at ikke alle hopper på med en gang