FinansWatch

Aprila Bank vinner Mastercard-pris

Som vinner av Mastercard Lighthouse-konkurransen vil Aprila få en fot innenfor døren for internasjonal vekst.

Foto: Aprila Bank

Mastercards Lighthouse-program er en konkurranse som avholdes to ganger i året. Vinneren av vårens kåring er den norske digitale bedriftsbanken Aprila.

– Vi er ydmyke og beæret over å ha blitt valgt som vinner blant så mange imponerende vekstselskaper i fintech-segmentet. Vi ser frem til å fortsette å jobbe med Mastercard og Lighthouse-partnere for å redefinere banktjenester og gi små virksomheter superkrefter, sier Halvor Lande, daglig leder i Aprila i en pressemelding.

Vinnerne av Lighthouse-konkurransen vil få muligheten til å pitche sin forretning og sine ideer i Mastercards globale akselleratorprogram Start Path, som gir en snarvei til investorer og partnere i globalt omfang.

– Vi er imponert av fremgangen, energien og løsningen Aprila tok med seg til Lighthouse-programmet. De er i riktig marked til riktig tid. Små og mellomstore bedrifter utgjør mer enn 90 prosent av selskapene i Norden, men de har lenge blitt nedprioritert på grunn av historiske utfordringer med å betjene dem i stor skala. Nå, takket være programvareautomatisering, store databanker, og verktøy som dem Aprila bringer til markedet, er det endelig på tide at små og mellomstore bedrifter får den oppmerksomheten de fortjener. Vi ser frem til å betjene flere små og mellomstore fremover gjennom vårt partnerskap med Aprila, sier Mats Taraldsson, leder for digital utvikling og fintech-engasjement i Mastercard Norden og Baltikum i pressemeldingen.

Aprila Bank med kundevekst på 50 prosent: – Vi har ingen ambisjoner om å gå med overskudd i år

Banksjef friskmelder SMB-markedet: Veksten er tilbake hos kundene til Aprila  

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch