FinansWatch

Inkassoselskap etablerer strømrådgiver

Kredinor forsøker å forebygge «inkassokrise» for norske strømkunder ved å etablere en egen rådgivningstelefon.

Ole Marius Thorstensen er fungerende administrerende direktør i Kredinor. | Foto: Colourbox/Bård Gudim

– Som Norges største inkassoselskap etablerer vi en egen rådgivingstelefon. Kredinor Strømtelefon skal være en hjelpetjeneste til de som sliter økonomisk på grunn av høye strømpriser, uttaler sier Ole Marius Thorstensen, fungerende administrerende direktør i Kredinor, i en pressemelding fra selskapet.

– Vi ønsker å forebygge de økonomiske problemene som nå er i ferd med å tårne seg opp, og støtte dem som har ekstra utfordringer, legger han til.

Kredinor opplyser i meldingen at selskapet følger opp ubetalte krav til om lag halvparten av det norske strømmarkedet, og så sent som i 2019 behandlet selskapet mer enn en halv million inkassokrav rettet mot norske forbrukere og bedrifter.

I løpet av 2020 gikk antall inkassosaker ned, Kredinor mener dette var som følge av pandemien og historisk lave strømpriser, men selskapet tror det blir en betydelig økning i antall inkassosaker innenfor energi i tiden som kommer på grunn av høye strømpriser.

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch