Klarna inngår samarbeid med interiørkonsern

Klarna skal levere betalings- og shoppingløsning til KID, som dette året utviklet nye nettbutikker i Norge, Sverige, Finland og Estland, skriver selskapet i en pressemelding.
Interiørkjeden omsatte for 751 millioner kroner kroner i tredje kvartal. Det er en økning på tre prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Hus og hage er blant produktkategoriene hvor netthandelen har økt svært kraftig i løpet av det siste året, ifølge Klarna.
Geir Østby, norgessjef i Klarna, uttaler i pressemeldingen at ingenting tyder på at veksten skal avta fremover.
Han sier Kid sin satsning høyst sannsynlig vil bidra til at netthandelen i kategorien fortsatt vil vokse, men da også i et enda tettere samspill med de fysiske butikkene.
Mer bruk av internasjonale betalingskort
Black Friday ble tidenes største netthandelsdag for Klarna
Kunder er i snitt 17 år i banken sin: – Bruk dette arvesølvet til innovasjon