Teknisk trøbbel for BankID igjen

BankID har flere ganger den siste tiden hatt ustabile tjenester. Torsdag morgen skriver de på sine nettsider at de har tekniske problemer. Det samme gjorde de onsdag, men disse problemene ble meldt løst onsdag kveld, skriver E24.
Kl 09:05 torsdag morgen skriver BankID på sine nettsider:
«Akkurat nå er det dessverre noe tregt å benytte BankID med app og brikke. Forsøk igjen litt senere, eller benytt BankID på mobil hvis det haster».
De beklager også at «det har vært en del utfordringer med BankID i det siste. Vi ser dessverre at det fortsatt er noen mindre driftsproblemer etter bytte til ny leverandør», skriver de.
I oktober flyttet BankID tjenestene til ny driftselverandør, DXC, og det er etter dette at det gjentatte ganger har oppstått tekniske problemer, ifølge E24.
Produktansvarlig Ole Petter Aasen framholder overfor avisen at det fortsatt pågår en innkjøringsfase i etterkant av overgangen.
Tidligere har selskapet sagt at de har god kontroll på prosessen:
– Vi visste at det kom til å være krevende, og som produktsjefen sa har vi god kontroll. Men når det er store overgangsprosesser blir det en innkjøringsprosess også i etterkant, sier Aasen.
Usikkert hva «Olga-svindel»-dommen vil bety for lignende saker