FinansWatch

Marjamaa om køene på kundesenteret: – Jeg fikk vondt i magen av ventetiden

I de verste tilfellene måtte Nordeas privatkunder vente i over en time på bistand fra kundesenteret. Det fikk Randi Marjamaa til å innlede en snuoperasjon og skrelle vekk lag i hierarkiet slik at hun får kundene og rådgiverne tettere på seg. – Jeg vil tettere på rådgiverne og kundene, og jeg er opptatt av kort vei fra kunde til der beslutningen tas, sier hun til FinansWatch.

Randi Marjamaa, leder for privatmarked i Nordea Norge. | Foto: Nordea

– Vi har hatt en utfordring med å ha gode nok servicenivåer og lave nok ventetider for kunder. Jeg har til tider fått vondt i magen når jeg sett køene vi har hatt på kundesenteret. Kundene har selvsagt merket det fordi det i de verste tilfellene har vært opp til en time ventetid for enkelte kunder, sier Randi Marjamaa, leder for privatmarked i Nordea Norge, til FinansWatch.

Nordea havnet nest nederst på kundetilfredshet blant privatkundene i fjorårets bankundersøkelse fra EPSI. Den eneste banken som scoret dårligere i undersøkelsen var DNB. Det kjente Marjamaa «i hjerteroten» og har nå iverksatt en snuoperasjon.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch